http://www.szervizautobuda.hu/…/bodis-e…/bodis-kipufogo.html
Ezeket a csöveket elsősorban a versenyautó futóművének lengőkarjaiban használjuk, de különböző méretekben megtalálhatóak lesznek más részegységekben is. A vizsgálatok eredményét tekintve, bőven megfelelnek az előre számított terheléseknek, köszönhetően a prémium anyaghasználatnak és magas szintű gyártási folyamatnak.
Elsősorban szeretnénk köszönetet mondani Vékony Sándornak és a Fiber Composite Kft.-nek, hogy biztosítják számunkra ezeket a csöveket. Továbbá szeretnénk köszönetet mondani, a Miskolci Egyetem Mechanikai Technológiai Tanszékének, hogy lehetővé tették számunka a mérések megvalósítását.
https://www.youtube.com/watch?v=QpOGJmoWIhg
A tavalyi év vége felé nagyon sok izgalmas esemény történt csapatunk életében, amelyek közül az egyik, hogy csapatunk együttműködési szerződést kötött a németországi UMD Racing e.V. Formula Student csapattal, ami azt jelenti, hogy Magyarországon elsőként a Formula Racing Miskolc dolgozhat közösen egy külföldi Formula Student csapattal!
Budai Dávid, csapatunk vezető menedzsere egy kutatócsere-program részeként Németországban töltötte utolsó félévét az Otto von Guericke Universität Magdeburg intézményben. Ottléte alatt megkereste Oliver Szabó-t, a helyi Formula Student csapat vezetőjét, aki meghívta csapattagunkat az UMD Racing e.V. saját magdeburgi műhelyébe. A látogatáson bemutatták Dávidnak a készülő autójukat, valamint hosszasan ismertette mindkét csapat a saját technikai megoldásaikat és tervezési filozófiájukat.
A beszélgetések végül egy együttműködési szerződésben értek véget, mert mindkét csapat vezető tagja azon az állásponton volt, hogy nagyon sokat tanulhatunk egymástól, s közös fejlesztési projekteket is végezhetünk.
Az együttműködési szerződés értelmében a Formula Racing Miskolc és az UMD Racing e.V. közös fejlesztési projekteket indít a jövőben, megosztja eddigi tapasztalatait egymással, valamint segítséget nyújt saját országukban a másik csapat vendégszereplése esetén.
Csapatunk nagyon büszke arra, hogy miskolci partnerekkel dolgozhat együtt, amely kötődés a jövőben már Németországig tart, ugyanis kiderült, hogy a csapatvezető, Oliver Szabó magyar felmenőkkel rendelkezik, méghozzá Miskolcról! Na mit szóltok?
A Formula Racing Miskolc tagjai közül sokan fognak ebben a hónapban záróvizsgát tenni a Miskolci Egyetemen, ezért ez úton is teljes szívből kívánjuk minden végzős csapattagunknak, hogy sikerrel zárja tanulmányait, s boldogan foglalja el helyét a főépület előtti szökőkútban!
Aki már játszott távirányítós autóval, az tudja, mennyire bele tud feledkezni az ember. Nekünk most hasonló játékunk van, csak nagyban!
A National Instruments támogatás keretében egy teljes telemetriai rendszert ajándékozott csapatunknak, hogy azt beépítsük az épülő versenyautóba. A telemetriai rendszer arra szolgál, hogy biztosítsa a kommunikációt az versenyszemélygépjármű és a csapat között menet közben is. Ezzel a rendszerrel folyamatosan tudjuk figyelni az autó paramétereit, ami arra szolgál, hogy ha valamilyen káros tendenciát fedezünk fel a jelek között, akkor még időben be tudunk avatkozni. Tegyük fel, hogy ha a víz vagy az olaj hőmérséklete folyamatosan emelkedik, akkor mi ezt a pálya mellől rögtön észleljük a monitorokon és ki tudjuk hívni a versenyzőt, még mielőtt elő kellene venni a nyársakat a szalonnával meg hagymával.
A kommunikáció hagyományos Wi-Fi szabvány segítségével egy Wi-Fi routerrel történik, amit az autón helyezünk el. Arról persze ne álmodjon senki, hogy majd a verseny alatt rácsatlakozhat az FRM hálózatára és ingyen facebook lesz a nekünk való szurkolás helyett, mivel a router a telefon számára értelmezhetetlen jeleket sugároz majd.
Amikor csak egyik irányban megy a kommunikáció, azt egyirányú telemetriának hívjuk. Ma a Forma 1-ben ilyen rendszer van. Csak az autó küld jeleket a csapatnak. Olyan is lehetséges, hogy a csapat küld jeleket az autónak, sőt, a garázsból tudják módosítani az egyes beállításokat, ezt kétirányú telemetriának hívjuk. Ilyet 2002-ben engedélyeztek a Forma 1-ben. Abban az évben a csapatok a boxból állítottak mindent az autón, nem a versenyzőnek kellett tekernie a kezelőszerveket. Ennek a jelentősége a 2002-es Monaco Nagydíjon mutatkozott meg, amikor a vezető helyen haladó David Coulthard autója elkezdett füstöt eregetni. Néhány kör múlva a füst elállt, David pedig megnyerte a versenyt. Utólag kiderült, hogy a csapat a boxból módosított az autó beállításain, hogy az autó ne boruljon lángba. Ezt a technikát végül száműzték a sportból. Ma a "kétirányú" telemetriát a pilóták közreműködésével valósítják meg, hisz a csapat elmondja neki, mit állítson, ő pedig megteszi. A kétirányú telemetria esetében nem kell a pilótát közvetítőként használni.
A Formula Student szabályzata nem tiltja a kétirányú telemetriát, így kijelenthetjük, hogy jelenleg ezen a téren fejlettebb ez a bajnokság a Formula 1-nél.
Az elmúlt időszakban ezzel a rendszerrel játszadoztunk, amit megelégeltek és beküldtek minket szobát, akarom mondani, műhelyt takarítani. Ugyanis a Formula Racing Miskolc októberben egy új műhelybe költözött, amely takarítása és berendezése folyamatban van. Hamarosan bemutatjuk nektek vadonatúj műhelyünket is, mert közelebb lesz hozzátok, mint gondolnátok!
Köszönjük a számtalan megosztást, aminek köszönhetően több, mint 2.000 ember látta a Kis Bob szüleinek kereséséről szóló írásunkat. Ennek ellenére nem sikerült megtalálni a szüleit. Reménykedünk benne, hogy egyszer felbukkannak!
http://hungary.ni.com/