2015. September 26. @ 14:09
A Formula Racing Miskolc autóépítő csapat tagfelvételt hirdet a 2016-os versenyszezonra!

Az eddig elért hazai és nemzetközi eredményeink után új tagokra van szükségünk, akikben megvan a kellő motiváció és tudás ahhoz, hogy egy Formula Student csapat lelkes tagjaivá váljanak.

A következő területekre keresünk új csapattagokat:

- CAD/CAM szakterĂĽlet
- FEM/CFD szimuláció
- Grafikus tervezés
- Adatbázis kezelő/Programozó
- Járműelektronika/Elektronikus
adatgyűjtés - Marketing
- Műszaki menedzser
- Szponzorkezelés
- Logisztika

Ha valamelyik terület felkeltette az érdeklődésedet, akkor kérünk, hogy az alábbi linken található elő-regisztrációs dokumentumot hiánytalanul töltsd ki és küldd el válaszaidat nekünk.

Regisztrációs link: https://docs.google.com/forms/d/162RIt6WcsCdO5aiCBogTz-wl5mPLLW08jp0HnKwvocY/viewform

Továbbá 2015.09.25-én találkozhatsz velünk a Miskolci Egyetem főépületében megrendezett Kutatók Éjszakáján!

Minden tanulói jogviszonnyal rendelkező hallgatót szívesen várunk egy kötetlen elbeszélgetésre, kartól és szakiránytól függetlenül! A tagfelvétel interjúi időpontjai: 2015.09.28. és 30. Az érdeklődés függvényében újabb időpontokat jelölünk ki!
2013. October 26. @ 19:10
Aki már játszott távirányítós autóval, az tudja, mennyire bele tud feledkezni az ember. Nekünk most hasonló játékunk van, csak nagyban! A National Instruments támogatás keretében egy teljes telemetriai rendszert ajándékozott csapatunknak, hogy azt beépítsük az épülő versenyautóba. A telemetriai rendszer arra szolgál, hogy biztosítsa a kommunikációt az versenyszemélygépjármű és a csapat között menet közben is. Ezzel a rendszerrel folyamatosan tudjuk figyelni az autó paramétereit, ami arra szolgál, hogy ha valamilyen káros tendenciát fedezünk fel a jelek között, akkor még időben be tudunk avatkozni. Tegyük fel, hogy ha a víz vagy az olaj hőmérséklete folyamatosan emelkedik, akkor mi ezt a pálya mellől rögtön észleljük a monitorokon és ki tudjuk hívni a versenyzőt, még mielőtt elő kellene venni a nyársakat a szalonnával meg hagymával. A kommunikáció hagyományos Wi-Fi szabvány segítségével egy Wi-Fi routerrel történik, amit az autón helyezünk el. Arról persze ne álmodjon senki, hogy majd a verseny alatt rácsatlakozhat az FRM hálózatára és ingyen facebook lesz a nekünk való szurkolás helyett, mivel a router a telefon számára értelmezhetetlen jeleket sugároz majd. Amikor csak egyik irányban megy a kommunikáció, azt egy irányú telemetriának hívjuk. Ma a Forma 1-ben ilyen rendszer van. Csak az autó küld jeleket a csapatnak. Olyan is lehetséges, hogy a csapat küld jeleket az autónak, sőt, a garázsból tudják módosítani az egyes beállításokat, ezt kétirányú telemetriának hívjuk. Ilyet 2002-ben engedélyeztek a Forma 1-ben. Abban az évben a csapatok a boxból állítottak mindent az autón, nem a versenyzőnek kellett tekernie a kezelőszerveket. Ennek a jelentősége a 2002-es Monaco Nagydíjon mutatkozott meg, amikor a vezető helyen haladó David Coulthard autója elkezdett füstöt eregetni. Néhány kör múlva a füst elállt, David pedig megnyerte a versenyt. Utólag kiderült, hogy a csapat a boxból módosított az autó beállításain, hogy az autó ne boruljon lángba. Ezt a technikát végül száműzték a sportból. Ma a két irányú telemetriát a pilóták közreműködésével valósítják meg, hisz a csapat elmondja neki, mit állítson, ő pedig megteszi. A kétirányú telemetria esetében nem kell a pilótát közvetítőként használni. A Formula Student szabályzata nem tiltja a kétirányú telemetriát, így kijelenthetjük, hogy jelenleg ezen a téren fejlettebb ez a bajnokság a Formula 1-nél. Az elmúlt időszakban ezzel a rendszerrel játszadoztunk, amit megelégeltek és beküldtek minket szobát, akarom mondani, műhelyt takarítani. Ugyanis a Formula Racing Miskolc októberben egy új műhelybe költözött, amely takarítása és berendezése folyamatban van. Hamarosan bemutatjuk nektek vadonatúj műhelyünket is, mert közelebb lesz hozzátok, mint gondolnátok! www.hungary.ni.com

2013. October 26. @ 19:10
Lehet, hogy érdekes volt a főépületi látványdömping, lehet, hogy sok ember figyelmét felkeltette a cikázó villám, de senki nem szerzett olyan maradandó élményt a Kutatók Éjszakáján a kilátogató csöppségeknek, mint a Formula Racing Miskolc!

A gyerekek nem csak megnézhették Junior csapatunk leendő elektromobilját, hanem ki is próbálhatták! A sok csillogó szempár és szűnni nem akaró mosolygás kárpótolt minket a hűvös estén. Ezek a kisfiúk és kislányok kipróbálhattak egy igazi versenyautót, ami maradandó élményt jelentett számukra a rendezvényről.

Csapatunk ezzel a kis kiállítással is rengeteg érdeklődőt vonzott, el se tudjuk képzelni mi lesz majd ha a Formula Student autónk is elkészül és ki lesz állítva! Elég kieső helyen voltunk, de amikor az elektromobil saját lábán jött el a kiállítási helyhez, egy kisebb tömeg rohamozott meg minket! Innentől kezdve óránként mentünk egy kört az autóval, hogy tudják az emberek merre vagyunk. Nem győztünk válaszolni a kérdésekre, annyi kíváncsi emberrel találkoztunk. Mindenki nagyon kedves volt és biztatott minket a további munkára. Nagyon jól esett csapatunknak a felénk irányuló szeretet és érdeklődés.

2013. September 06. @ 22:09

Mi lenne azokkal egy versenyautóban, akik már a nyári melegről is siránkoznak facebookon minden nap?

Az aszfalt hőmérséklete 55°C, mint ha a pokol ajtaja felett ülnél. A motor hőmérséklete legalább 90°C, hogy kellemesen melengesse a hátad. A féktárcsa és a kipufogó vörösen izzik, közel 1000 °C. Mindezt egy vastag tűzálló ruhában, zárt bukósisakban élvezed, hogy garantáltan kifolyjon a lelked a testedből.

Egy versenyautóban bizony ilyen körülmények uralkodnak. A pilóták több liter folyadékot veszítenek egy verseny alatt, így igen kemény fizikummal kell rendelkezni, hogy bírják ezt a terhelést. Mégsem nyavalyognak facebookon, hanem nyomják a gázt! Mert ezek férfiak kérem szépen.

A belső égésű motorban elképesztő körülmények uralkodnak. A benzin-levegő keverék robbanásakor 3000 °C fok is elszabadulhat. Felmerülhet a kérdés, hogy a motor miért nem olvad meg? Elvégre az acél olvadáspontja 1536 °C körül van összetételtől függően, ami alacsonyabb mint az üzemanyag robbanásakor keletkező hőmérséklet. Erre a válasz az, hogy a robbanás pillanatszerű, így a keletkező hő is csak pillanatszerű, így nem alakul ki tartósan olyan hőmérséklet, hogy a motor elolvadjon.

Másik probléma a hőtágulás. A gépészetben az alkatrészek standard méretét 20 °C hőmérsékleten értjük. Ezt nevezik szobahőmérsékletnek. Ehhez képest a motorban nem egy szoba, hanem egy kemence klímája van, ami miatt az alkatrészek mérete is igen nagy mértékben változik. Ahhoz, hogy a motorunk hőmérséklete kordában tartható legyen és ne süljenek be a dugattyúk a hengerbe gondoskodni kell a megfelelő kenésről és hűtésről.

Versenyautónkban a Nagrad Racing Radiator hűtője tesz szolgálatot, amelyet támogatónk a Nagrad Racing Radiator Kft. biztosított a Formula Racing Miskolc csapatnak. Ez a vállalat kifejezetten nagy teljesítményű hűtőkkel foglalkozik már több éve, így az általuk készített hűtő garantáltan a legjobb lesz számunkra.

Aki nem csak a KRESZ könyvben látott nyitott motorháztetőt, az tudja, hogy a hűtőrendszer az egyik legfontosabb kelléke az autónak. A benne keringő víz körbejárja a motorteret, ahonnan felvesz minden "hulladék" hőt, s elvezeti a hőcserélőig, ahol a menetszél, vagy ventilátor segítségével lehűl, majd újra kezdi hőgyűjtögető útját. Ennek segítségével a motor hőmérséklete nem növekszik meg olyan magas értékre, aminél a hőtágulás miatt az alkatrészek befeszülhetnének ezzel tönkretéve a motort.

A hűtőrendszer zárt, ezért a benne lévő nyomás magasabb lehet, mint a környezeti nyomás. Ezért fordulhat elő az, hogy a benne lévő víz hőmérséklete magasabb, mint 100 °C és mégse alakul át az autó gőzhajtásúvá. Nagyobb nyomáson ugyanis a víz forráspontja is emelkedik, míg alacsonyabb nyomáson csökken. Ezért a kuktában a hús jobban megfő, hisz 120°C is lehet a víz hőmérséklete, mégse forr el. Ellenben a Himalája tetején emiatt nem tudtunk virslit főzni legutóbb, mert ott már 70...80 °C között felforr a víz az alacsonyabb légnyomás miatt, ezért nem fő a virslink rendesen.

Köszönjük a hűtőrendszert a Nagrad Racing Radiator Kft.-nek!

www.nagrad.hu

2013. August 29. @ 03:08

Veni, vidi!

A híres mondás utolsó latin szavát ugyan még nem kiálthatjuk, mert egyelőre még nem győztünk, csak győznénk! Viszont jöttünk és láttunk, pontosabban voltunk és láttunk nagyon sok mindent a 2013-as Formula Student Hungary versenyen.

Csapatunk képviselői elutaztak és hatalmas élményben volt részük. Látni a kontinens minden égtájáról idesereglett csapatokat, a több tíz milliós technikákat, amelyet olyan hallgatók építettek mint mi, vagy akár ti magatok, semmihez sem fogható!

Eddig is lázasan dolgoztunk, mert éreztük mekkora lehetőség ez a verseny, de most hogy láttuk is és átéreztük az egészet, újabb lendületet kapott csapatunk.

A hazai verseny összesített statikus számait a német KA-RaceIng e.V. nyerte, míg a dinamikus számok összesítésében a szintén német Rennstall Esslingen csapat szerezte meg az első helyet.

Jól szerepeltek a magyar csapatok is. A statikus versenyszámban a BME Formula Racing Team az összesített előkelő 2. helyezést érte el a Design Report versenyszámban aratott győzelmükkel; míg a KEFO Motorsport 31. helyezést ért el az összetettben. A dinamikus versenyszámokban a BME Formula Racing Team a 10. helyezést érte el a Fuel Efficiency versenyszámban aratott győzelmükkel együtt; míg a KEFO Motorsport pedig 15. helyezést ért el. Nekik ez úton is gratulál csapatunk és kívánunk további sikeres felkészülést a következő megmérettetésekre!

A verseny és a bajnokság egyre nagyobb média figyelmet kap, így idén már nagyon sok csatornán keresztül lehetett hallani a versenyről, ami egy elismerés és nagy ajándék minden résztvevőnek.

A Formula Racing Miskolc pozitív érzésekkel távozott, mert nagyon jó kapcsolatokra tettünk szert és sok biztatást kaptunk. Minden csapat tudja, mennyire nehezek az első lépések, így nagyon jól esett a támogatás, illetve a csapatunk iránti érdeklődés. Köszönünk mindent!

A facebook oldalunkon is gyűlnek a minket követők és támogatók, ami sok erőt ad minden csapattagnak. Dolgozunk azon, hogy megháláljuk nektek ezt egy csodaszép miskolci versenyautóval és exkluzív tartalmakkal a csapat életéből.

Több gáz, kevesebb fék!

Régebbi »