A Formula Racing Miskolc csapata nem várhat a Mikulásra decemberig!

Mivel télen szánkózni fogunk és nem autóversenyezni, ezért a Formula Racing Miskolc csapata nem várhat a Mikulásra decemberig, hogy megkapjuk a "versenyszemélygépjárműbe" szánt alkatrészeket. Pedig mi nagyon jó gyerekek vagyunk. :)

Ezek a Wilwood fékek a forró Kaliforniából érkeztek hozzánk, ahol mostanában 48-50 °C-os hőség van. Ez a hőmérséklet azonban semmi ahhoz képest, amennyinél ezek a fékek a legjobban teljesítenek.

A versenyautókra szánt fékek 300-ról 80-ra kb. 3 másodperc alatt lassítanak le egy Forma 1-es versenyautót miközben 800-1000°C-ra hevülnek fel. A mi fékeink átlagosan 400°C körül fognak üzemelni, mivel alacsonyabb sebességről kell lassítani, illetve kisebb az autónk tömege is.

A pilóta a pedál nyomásával a fékrendszerben lévő olajra fejt ki nyomást, amely a fékpofáknál alakul át fékerővé. A fékrendszer tervezésénél figyelembe kell venni a pilóta testi adottságait is, ugyanis a számítások egyik legfontosabb paramétere az, hogy a versenyző milyen erővel tudja nyomni a pedált. Választhattunk volna fele ekkora teljesítményű fékeket is a szükséges fékhatáshoz, azonban ekkor a pilótának 200 kg-mal kellene nyomnia a fékpedált. Mi jobban szeretjük azt, ha a versenyző 200 kg-mal a gázpedált nyomja, ezért nagyobb fékeket vettünk, így a szükséges fékhatáshoz elegendő kisebb pedálerő is.

A versenyautónk fékrendszere rendelkezni fog fékerőszabályozási lehetőséggel is, így az autó eleje és hátulja között mi határozzuk meg a fékerő egyensúlyt.

A hétvégi Német nagydíjon láthattunk parkolás után elguruló autót, ami felveti a rögzítőfék szükségességét az autókban, azonban ez továbbra sem széria tartozéka egy Formula versenyautónak.

Elvégre száguldozni fogunk a versenypályán, nem parkolni!

Köszönjük a fékeket a Debrecen Autóháznak!

www.debrecenauto.hu
A Formula Racing Miskolc csapata nem várhat a Mikulásra decemberig!