Emlékeztek arra, hogy pár évvel ezelőtt azt szerették volna, hogy a Dakar rally Budapestről induljon? A versenyzők azonban látva a hazai utakat nem vállalták a kihívást.

"...oké, oké, hogy a Dakar a legkeményebb terepverseny, de azért mindennek van határa" nyilatkozta egy neve elhallgatását kérő versenyző.
A lengéscsillapítók alapvetően határozzák meg egy autó vezetési tulajdonságait. Olyan ez, mint a hangszóró a zenei rendszerekben. Ezen jön át minden jel. Ha ez vacak, akkor lehet akármilyen jó a többi dolog, a végeredmény vacak lesz. Egy lágy, sima, jól hangolt futóművel minden autót kényelmesnek érzünk még a rázós utakon is. Azokból pedig van itthon.
A lengéscsillapító egy versenyautóban is kulcsszerepet tölt be. Láthatjuk a Forma 1-ben, hogy egy jól eltalált futómű (vagy egy 1000 km-es titkos gumiteszt) mennyit segíthet a gumik hatékony használatában. Mi nem fogunk titokban 1000 km-t tesztelni, ezért jó futóművet kellett terveznünk!
Újonc csapatként szűkösebb anyagi lehetőségeink vannak, mint a többi csapatnak, ennek ellenére igyekeztünk újító és egyedi megoldásokat alkalmazni az autónkban. A fémhab biztonsági zóna és a saját gyártású differenciálmű mellett nagyon büszkék vagyunk a Hadik Rallye Team-mel közösen fejlesztett és gyártott lengéscsillapítóinkra.
A műhelyünk falán lévő erotikus naptár (ami kötelező kelléke minden valamire való műhelynek) augusztusra fordult. Nincs több 30 nap. Eljött a verseny hónapja.
Éppen ezért az alkatrészeinket bemutató posztjaink a végükhöz érnek, mert elkezdődik az autó tényleges összeállítása. Rengeteg alkatrész vár a dobozokban összeszerelésre, és rengeteg alkatrészt még nyúznak a kemény CNC gépek a Technoplast Kft.-nél. Ha minden a terv szerint halad, és az égiek is mellettünk vannak, akkor jövő héten már lábakra állhat az autó.
A számos nehézség ellenére csapatunk éjjel-nappal dolgozik, hogy a projektünk sikeres legyen. Sokat erősödtünk az elmúlt időszakban, és keveset aludtunk. A csapat tagjainak nagyon sok erőt ad, hogy facebook-on folyamatosan emelkedik a minket kedvelő felhasználók száma. A felénk irányuló érdeklődést és támogatást szeretnénk egy szép autóval meghálálni.
Szurkoljatok nekünk, mert amikor ott leszünk a versenyen, az nem csak a csapat, hanem egész Miskolc és környékének sikere, mert megmutathatjuk, hogy a miskolci mérnök és gazdász hallgatók megállják a világon bárhol a helyüket. Bármikor harcba szállhatunk egy amerikai vagy egy német mérnök hallgatóval. Arról mi nem tehetünk, hogy egy szegényebb régióba születtünk. Mi innen fogjuk megmutatni, hogy képesek vagyunk valami olyat alkotni, ami eddig nem volt. Egy miskolci Formula versenyautót.
Több gáz, kevesebb fék!

www.hadikrallye.hu
www.technoplast.hu
Emlékeztek arra, hogy pár évvel ezelőtt azt szerették volna, hogy a Dakar rally Budapestről induljon? A versenyzők azonban látva a hazai utakat nem vállalták a kihívást.