Azt hiszem vita nélkül lehet állítani, hogy a fiúk nagy része rajongott a Knight Rider sorozat iránt a 90-es években. Noha biztos nem David Hasselhoff sármossága okán, hanem sokkal inkább a K.I.T.T. nevű autó miatt.
A Knight Rider annyira meghatározót tényező volt az autógyártás fejlődésében is, hogy a 90-es években a film hatására terjedtek el a fedélzeti számítógépek és a rengeteg világító kapcsolók a műszerfalon. Ha valaki alaposan tanulmányozza az autók belső kialakítását, akkor láthatja, hogy a 80-as évektől az volt a tendencia, hogy minden világítson, villogjon, mindennek legyen egy kontroll lámpája. Akkoriban ez jelentette a fejlett autóbelsőt. Érezze magát úgy egy vezető, mint ha egy számítógéppel teletömött autóban ülne, amely minden kívánságát teljesíti.
Michael Knight autójában a kormány sem volt hagyományos. Egy emlékezetes "H" alakú kormányt tartalmazott K.I.T.T., amely ugyan a filmben jól szolgált, de a valóságban elég kényelmetlen lenne használni. A Formula Student szabályzata nem engedi álmodozni a tervezőket, ugyanis a szabály kimondja, hogy a kormánynak zárt alakzatnak kell lennie, így jelentősen lekorlátozza a kormány alakját.
Csapatunk maga készítette el a versenyautóba szánt kormányt. Kompozit csoportunk saját műhellyel rendelkezik, ahol néhány nap alatt elkészült a kormány. Hiába voltunk nagyon izgatottak, bizony itt kémia is van és kell pár nap, amíg a lezajlanak a megfelelő reakciók. A kormány alapanyaga szénszálas kompozit szendvicsszerkezet, amelyet CNC géppel vágtunk pontos formára. Erre kerül a markolat és a fordulatszámjelző LED sor. Ezekhez a szerszámokat epoxy szerszámgélből, gyantából és üvegszálszövetből készítettük el. A markolat negatívjába poliuretán elasztomert öntöttünk, ami ilyenkor még folyékony állagú, de megszilárdulva autógumi keménységűvé válik. Mit műhely? Boszorkánykonyha!
A kormány a hatalom jelképe az autóban. Ezt szorítjuk, ezt simogatjuk, ezzel irányítjuk az autót, ezt verjük a dugóban, ezen nyomjuk a dudát, a rádiót, a telefont, és a többi és a többi. Egyszóval mindent.
Ahogy a 90-es években a Knight Rider, napjainkban a tabletek és okostelefonok gyakorolnak hatást az autóiparra, hiszen a hagyományos műszerfalakat kezdik felváltani a teljes képernyők (Jaguar XJ, új S Mercedes). A szakértők szerint ezt az irányt követve előbb utóbb egy hatalmas érintőképernyő kerül a kormányokra is.
Egyébként az FRM-Honda kormányában nem lesz kürt, mert a figyelmeztető funkciót egy gázfröccsel oldjuk meg. Ennek hatására a kipufogóból olyan túlvilági hangorkán söpör keresztül a vidéken, hogy a Győr környéki teheneknek 3 hétre elapad a teje.
És ha már a dudánál tartunk... Győrben is lesznek Grid Girl-ök!