Az eredeti script szerint a szorgalmas Vin egy sikertelen dinamika ZH után összetűzésbe kerül egy tanársegéddel (Dwayne Johnson), akit kihív egy gyorsulásra, hogy elégtételt vehessen. A párbaj feltétele az, hogy csak saját maguk által épített autóval vehetnek rajta részt, így elválik, hogy ki az igazi mérnök!
Ez a forgatókönyv végül meghiúsult több probléma miatt is:
1. Vin túl izmos és nem férne bele az autónkba.
2. Az autó alján lévő neonokat tiltja a szabályzat.
3. A mi kocsinkban nincs 42 sebességi fokozat a gyorsulásos jelenethez.
Így maradt a már mozikban bemutatott szokásos történet. Ennek ellenére a hatékony gyorsulás érdekében csapatunk dolgozott a váltó kérdésén.
Az autóban a Honda motorhoz tartozó gyári sebességváltót kiegészítettük egy úgynevezett gyorsváltó rendszerrel (a képen). Az autóban nem lesz kuplung pedál, csak gáz és fék. Ez a gyorsváltó rendszer össze van hangolva a többi kezelőszervvel, így ha a pilóta vált, akkor a rendszer letiltja a gyújtást és egy szempillantás alatt fokozatot vált. Ennek az lesz az eredménye, hogy a váltás simább és gyorsabb lesz, mint ha azt ember kezelné. Természetesen emellett rengeteg időt is megtakarítunk, hisz a kuplungolási művelet kihagyásával 1-2 másodperccel rövidebb ideig tart egy váltás.
A váltás idejének csökkentése egyben azt is jelenti, hogy a versenyző hamarabb állhat a gázra, így összességében rengeteg idő nyerhető. Gondoljatok bele, hogy egy Forma-1 verseny alatt 2300-3600 váltás történik. Ha minden váltásnál megspórolunk egy tized másodpercet, akkor az egy egész verseny alatt, akár 5 perc időnyereség is lehet. Ez olyan drága idő, ami alatt nem kuplungol az autó, hanem éppen padlógázon áll. Emiatt ez egy nagyon fontos területe az autóversenyzésnek és nagy feladat ennek a megoldása. Ma már ezredmásodpercek alatt történnek a váltások, de léteznek fokozatmentes váltók is. Igaz, ehhez nem kell a Forma 1-be menni, elég csak megnézni egy hagyományos robogót!
Ez a szerkezet hozzá segíti pilótánkat ahhoz, hogy fel se emelje a lábát a gázpedálról váltás közben, így érvényesülhet a több gáz, kevesebb fék elv!
A gyorsváltót a Bereg Led támogatásából vehettük meg, akiknek ez úton is köszönjük!
www.beregled.hu