Mi is kutattunk az éjszakában!

Lehet, hogy érdekes volt a főépületi látványdömping, lehet, hogy sok ember figyelmét felkeltette a cikázó villám, de senki nem szerzett olyan maradandó élményt a Kutatók Éjszakáján a kilátogató csöppségeknek, mint a Formula Racing Miskolc!

A gyerekek nem csak megnézhették Junior csapatunk leendő elektromobilját, hanem ki is próbálhatták! A sok csillogó szempár és szűnni nem akaró mosolygás kárpótolt minket a hűvös estén. Ezek a kisfiúk és kislányok kipróbálhattak egy igazi versenyautót, ami maradandó élményt jelentett számukra a rendezvényről.

Csapatunk ezzel a kis kiállítással is rengeteg érdeklődőt vonzott, el se tudjuk képzelni mi lesz majd ha a Formula Student autónk is elkészül és ki lesz állítva! Elég kieső helyen voltunk, de amikor az elektromobil saját lábán jött el a kiállítási helyhez, egy kisebb tömeg rohamozott meg minket! Innentől kezdve óránként mentünk egy kört az autóval, hogy tudják az emberek merre vagyunk. Nem győztünk válaszolni a kérdésekre, annyi kíváncsi emberrel találkoztunk. Mindenki nagyon kedves volt és biztatott minket a további munkára. Nagyon jól esett csapatunknak a felénk irányuló szeretet és érdeklődés.

A rendezvényről készült képek hamarosan egy külön mappában lesznek elérhetőek facebook oldalunkon.

Az ajándékcsomag gazdáját pedig este mutatjuk be!
Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!Mi is kutattunk az éjszakában!

Formula Racing Miskolc a Kutatók Éjszakáján!

Találkozzatok csapatunkkal a Miskolci Egyetem rendezvényén pénteken 17:00-tól a C/2 épület parkolójában!

Az, aki a legjobb közös képet készíti velünk, egy FRM ajándékcsomaggal lesz gazdagabb!
Formula Racing Miskolc a Kutatók Éjszakáján!

Dacia Duster 1.5 DCi 4x4 menetpróba - Formula Racing Miskolc

Az autót a Gold Cars Kft.-től kaptuk a Continental gyárlátogatáshoz.

Mikor megtudtuk, hogy egy Dacia Duster lesz a közlekedési eszközünk, nagyon izgatottak lettünk. Sokat hallottunk már az autóról és sokat láttunk az utcán is. Jó kiállású és nagyon jó véleményeket lehet róla olvasni. Kíváncsiak voltunk mi is, mit tud ez a terepjáró!

Az autó 110 lóerős dízelmotorral volt felszerelve, kapcsolható összkerékhajtással. A Miskolc - Veszprém - Budapest - Miskolc közel 800 km-es út élményeit most megosztjuk veletek is!

Az első benyomás az autó mellett állva, hogy nagy. Nagyon nagy. Határozott, magas orr, széles kerékjáratok. Nagyon jó megjelenése van az autónak. A formatervezőknek sikerült egyedit alkotni. Mivel a Dacia a Renault csoport "olcsó" márkája, ezért igen jó érzéssel tölti el a vásárlót, hogy attól mert olcsó autót vesz, még nem kell csúnyának lennie. Egybehangzó véleményünk volt. Jól néz ki!

Beleülve érezhető az egyszerűség. Mi olyan verzióban ültünk, amiben a belső térben műanyag és textil vett minket körül. Vannak olyan verziók is, amelyekben bőr borítások vannak, így nem kell a bőr érzésétől búcsút vennünk, ha Dacia-t választunk. Az ülések puhák voltak. Elég magasan ülünk az autóban, így a forgalomra jól rá lehet látni. A kormány és a sebességváltó pozíciója tökéletes volt. Amit nagyon hiányoltunk, az egy kis rekesz, vagy tároló a műszerfal tetején. Tágas volt elől, tágas volt hátul, pedig a srácok gyúrnak és széles vállal rendelkeznek, mégis elfértek hátul kényelmesen. Plusz pont, hogy a hátul középen utazó személynek is teljes értékű biztonsági öve van, nem pedig csak deréköv. A csomagtartó hatalmas volt. Befért elég sok táska. Márpedig a kolisok igen nagy táskákkal járnak...

Papíron elég fickósnak tűnt az autó, így kíváncsiak voltunk az autó mozgására öt személlyel. A kuplung hangolása tökéletes volt. Első használatra lehetett érezni hol van a fogáspontja. A 6 sebességes váltókart könnyű volt mozgatni, viszont a fokozatokba kicsit be kellett tolni. Van, aki ezt szereti, ha kicsit erővel kell berakni sebességbe, van aki meg azt szereti, ha magától beugrik. Nekünk semmi gondunk nem volt ezzel. A rövidebb áttételek miatt bármilyen sebességi tartományból kilőtt az autó, ellenben emiatt 130-as tempónál jóval 3000 fölött forgott a motor, ami a fogyasztásnak nem tesz jót.

Az első sebességi fokozat annyira rövid a terepezés miatt, hogy mindig másodikban indultunk gond nélkül. A rövid első fokozat nagyon jól jött a parkolóházas emelkedőn. Öt személlyel, egyes fokozatban alapjáraton felment a parkolóházban. Semmi dadogás, semmi erőlködés. Nagyon meggyőző volt!

Az autó nagyon jól mozog az utakon. Kényelmes a futómű, nyugodtan lehet vele manőverezni. Kellemes volt vele utazni mind városban, mind autópályán. Ami különösen tetszett az az, hogy a szörnyű budapesti utakon érezte legjobban magát az autó. (Budapest, Budapest, be csodás! a'la Gyuri bácsi) Mindegy, hogy milyen volt az út. A Duster átkelt mindenen és lehetett érezni, hogy erre van kitalálva. Nem kell félteni az autót, mozog rendesen a kerék a kasztni alatt. Minden útegyenetlenségen átszaladt. Soha nem éreztük azt, hogy szétverné a kocsit a rossz minőségű út. Nagyon össze van rakva!

Az autó színe zöld volt, mi British Racing Green-nek neveztük, de inkább "erdész" zöld volt. Utunk során sokan megálltak mellettünk, vagy odajöttek és kérdezték milyen a kocsi. Jól néz ki, Dacia, elérhető árú, ezért biztosan sokan érdeklődnek iránta.

A gyári rádió nagyon jól szólt. Volt mély, volt magas. Kellemes meglepetés volt. Más márkák feláras rádiói borzalmasan szólnak a felár ellenére, de a Duster lejátszója tökéletesen szólt. USB-ről nyomtuk Kis Grófót, mert a környéken mi vagyunk a gigolók! ( http://www.youtube.com/watch?v=5ppbJzDACKg )

Többnyire autópályán mentünk az autóval. Elég nagy a kasztni, meg is volt pakolva izmos srácokkal, így a 7,4 literes átlagfogyasztás nem volt meglepő. Ami sokkal inkább az az, hogy a digitális szintjelző az elején lassan fogyott, majd egyre gyorsabban, így kicsit nehéz volt számolni, hogy meddig lehet vele jutni. Összességében el lehet mondani, hogy 800 km-re elég egy tank gázolaj, amivel meg lehet járni az országot kényelmesen.

Az autó alapára igen kedvező. A dízel: 3.440.000 forinttól, a benzines: 2.740.000 forinttól elvihető. Bátran felextrázva pedig 4,8 millió körüli az ár. Mi megvennénk!

A nap végére nagyon megszerettük az autót. Nagyon szerethető a maga egyszerűségével és barátságos kisugárzásával. Megmosolyogtató, hogy egy Dacia-val vezettük a sort az autópályán, vagy hogy menekültek előlünk a személyautók a belső sávból. Megmosolyogtató, hogy bárhol sávot akartunk váltani, senki nem ellenkezett. Van kiállása, mint említettük. Nagyon egyszerű, nagyon jó a motor. A hazai rossz utakon tökéletesen mozog. Bátran ajánljuk mindenkinek. Ennyi pénzért ilyen jó terepjárót nem lehet kapni. Azt gondoljuk, hogy mindenki számára nagyon jó választás ez az autó. Ár/érték arányban verhetetlen és nagyon szerethető. Nagyon. Egy nap alatt szívünkhöz nőtt a Dacia.

Köszönjük az autót és az élményt a Gold Cars Kft.-nek és hogy lehetővé tették a Dusterrel a gyárlátogatást! Élmény volt ez az autó.

www.goldcars.hu
Dacia Duster 1.5 DCi 4x4 menetpróba - Formula Racing Miskolc

Gyárlátogatáson a Continental-nál

A Formula Racing Miskolc néhány tagja ma gyárlátogatáson vett részt a Continental gyárában, ahova a csapatunk számára gumikat biztosító vállalat hívott meg bennünket.

A gyárlátogatás létrejöttét a Gold Cars Kft. támogatta egy teletankolt Dacia Duster személyautóval, így csapatunk öt tagja ezzel az autóval szelte keresztül az országot.

A Continental gyárában bemutatták csapatunknak a hibrid vezérlés, EBS és a Start-Stop rendszerek gyártását, amit mindannyian nagy ámulattal néztünk, mert a patika tisztaságú gyárban villámsebességgel dolgoztak a robotkarok, amit már a szem is nehezen tudott követni. A high-tech gépek mellett vidám, közvetlen hangulatban dolgoztak az emberek, így nagyon kellemes élményekkel távoztunk.

S hogy milyen volt a Duster? Vasárnap este olvashatjátok a tesztet!

www.goldcars.hu

www.continental-corporation.com/…/themes/contiental_hungary/
Gyárlátogatáson a Continental-nál

Nargrad Racing Radiator Kft.

Nagrad Racing Radiator Kft. több éves szakmai gyakorlattal, és tapasztalattal rendelkezik nagy teljesítményű alumínium vízhűtők, levegőhűtők, olajhűtők, hűtőrendszerek gyártása területén.

Kizárólag alumínium alapanyagú hűtők készítésével, beépítésével, illetve javításával foglalkoznak.

Legyen az autó, motorkerékpár, utcai vagy sport jellegű kivitele, munka és mezőgazdasági gép, egyéb jármű.

Tevékenységi körük: Teljesítménynövelő, és áramlástechnikai optimalizálások, átalakítások. Extrém méretű, igénybevételű hűtők gyártása utcai használatra, vagy a versenysport számára. Trapéz, illetve íves alakú hűtők. Műanyag vízterek, légterek cseréje, átalakítása alumíniumra. Levegőhűtő rendszerek alumínium csövezése. Alumínium szívócsonkok, üzemanyag tartályok gyártása. Réz vízhűtők kiváltása alumíniumra. Nagynyomású olajhűtők gyártása 25 bar-ig.

A minőségi alapanyagok, és a minőségi kivitelezés, garanciája megrendelőik elégedettségének.

www.nagrad.hu
Nargrad Racing Radiator Kft.

Mi lenne azokkal egy versenyautóban, akik már a nyári melegről is siránkoznak facebookon minden nap?

Az aszfalt hőmérséklete 55°C, mint ha a pokol ajtaja felett ülnél. A motor hőmérséklete legalább 90°C, hogy kellemesen melengesse a hátad. A féktárcsa és a kipufogó vörösen izzik, közel 1000 °C. Mindezt egy vastag tűzálló ruhában, zárt bukósisakban élvezed, hogy garantáltan kifolyjon a lelked a testedből.

Egy versenyautóban bizony ilyen körülmények uralkodnak. A pilóták több liter folyadékot veszítenek egy verseny alatt, így igen kemény fizikummal kell rendelkezni, hogy bírják ezt a terhelést. Mégsem nyavalyognak facebookon, hanem nyomják a gázt! Mert ezek férfiak kérem szépen.

A belső égésű motorban elképesztő körülmények uralkodnak. A benzin-levegő keverék robbanásakor 3000 °C fok is elszabadulhat. Felmerülhet a kérdés, hogy a motor miért nem olvad meg? Elvégre az acél olvadáspontja 1536 °C körül van összetételtől függően, ami alacsonyabb mint az üzemanyag robbanásakor keletkező hőmérséklet. Erre a válasz az, hogy a robbanás pillanatszerű, így a keletkező hő is csak pillanatszerű, így nem alakul ki tartósan olyan hőmérséklet, hogy a motor elolvadjon.

Másik probléma a hőtágulás. A gépészetben az alkatrészek standard méretét 20 °C hőmérsékleten értjük. Ezt nevezik szobahőmérsékletnek. Ehhez képest a motorban nem egy szoba, hanem egy kemence klímája van, ami miatt az alkatrészek mérete is igen nagy mértékben változik. Ahhoz, hogy a motorunk hőmérséklete kordában tartható legyen és ne süljenek be a dugattyúk a hengerbe gondoskodni kell a megfelelő kenésről és hűtésről.

Versenyautónkban a Nagrad Racing Radiator hűtője tesz szolgálatot, amelyet támogatónk a Nagrad Racing Radiator Kft. biztosított a Formula Racing Miskolc csapatnak. Ez a vállalat kifejezetten nagy teljesítményű hűtőkkel foglalkozik már több éve, így az általuk készített hűtő garantáltan a legjobb lesz számunkra.

Aki nem csak a KRESZ könyvben látott nyitott motorháztetőt, az tudja, hogy a hűtőrendszer az egyik legfontosabb kelléke az autónak. A benne keringő víz körbejárja a motorteret, ahonnan felvesz minden "hulladék" hőt, s elvezeti a hőcserélőig, ahol a menetszél, vagy ventilátor segítségével lehűl, majd újra kezdi hőgyűjtögető útját. Ennek segítségével a motor hőmérséklete nem növekszik meg olyan magas értékre, aminél a hőtágulás miatt az alkatrészek befeszülhetnének ezzel tönkretéve a motort.

A hűtőrendszer zárt, ezért a benne lévő nyomás magasabb lehet, mint a környezeti nyomás. Ezért fordulhat elő az, hogy a benne lévő víz hőmérséklete magasabb, mint 100 °C és mégse alakul át az autó gőzhajtásúvá. Nagyobb nyomáson ugyanis a víz forráspontja is emelkedik, míg alacsonyabb nyomáson csökken. Ezért a kuktában a hús jobban megfő, hisz 120°C is lehet a víz hőmérséklete, mégse forr el. Ellenben a Himalája tetején emiatt nem tudtunk virslit főzni legutóbb, mert ott már 70...80 °C között felforr a víz az alacsonyabb légnyomás miatt, ezért nem fő a virslink rendesen.

Köszönjük a hűtőrendszert a Nagrad Racing Radiator Kft.-nek!

www.nagrad.hu
Mi lenne azokkal egy versenyautóban, akik már a nyári melegről is siránkoznak facebookon minden nap?

Nézzétek vissza beszélgetésünket!

Csapatunk a www.motorsportal.hu oldalon! https://www.motorsportal.hu/bemutatkozik-a-formula-racing-miskolc-c51190.html

Holnap jövünk!

Holnap 18:00-kor exkluzív beszélgetés a Formula Racing Miskolc csapatról a Motorsportal.hu oldalon! www.motorsportal.hu Több gáz, kevesebb fék!

Támogatóink4

SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt.

A világszerte piacvezetőként tisztelt svéd golyóscsapágy története századunk elején kezdődött. Sven Wingquist 1907-ben a beálló golyóscsapágy, 1911-ben pedig a beálló görgőscsapágy megtervezésével írta be nevét a híres feltalálók könyvébe, szabadalmaival útra indítva hazája csapágyiparát.

Az SKF Svéd Golyóscsapágy Zrt. csapatunkat ellátja a versenyautóhoz szükséges csapágyakkal, amelyeknek nagy terhelést mellett rendkívüli pontossággal kell rendelkeznie a csekély tömeggel együtt.
Támogatóink4

Támogatóink3

A Continental veszprémi gyára 1993-ban kezdte meg termelőtevékenységét. Elektronikus fékrendszerek komponenseinek fejlesztésével és gyártásával foglalkoznak. Fejlesztőközpontjukban 2011 végén már több mint 260 mérnök dolgozott az elektronikus vezérlésű fékrendszerek- ABS, ESC – és azok komponenseinek fejlesztésén és tesztelésén.

Munkájukat segíti a 2009 végén, Veszprémben átadott tesztpályája is, ahol elsősorban az itt fejlesztett rendszereket tesztelik. Folyamatosan bővül a veszprémi gyár és Fejlesztőközpont, 2012-ben jelentős infrastrukturális beruházások fejeződnek be. A gyártóterület és az irodai terület 1500-1500 négyzetméterrel bővül és további raktárak is épülnek. Több mint 200 új munkahelyet teremtettek, melyből közel 60 fő a fejlesztési tevékenységet fogja erősíteni.

www.continental.hu
Támogatóink3